Monday, May 2, 2011

raamatutest

See aasta mõtlesin pidada väikest statistikat sellest, mida täpselt ma loen. Samuti on mul alati keskkooli lõpukirjandiks valmistumisest komme tsitaate üles märkida, panen ka siia kirja mõned, mis mõtteid tekitasid. Võib öelda, et mul on üpriski korralik lugemistuhing peal. Nüüd oleks paras aeg väike vahekokkuvõte teha.

1. Robert Randma "Sigaret"
Tegu on raamatuga, mida ise kindlasti ostnud ei oleks ja ega raamatukogust ka seda valiks, aga õnneks mul on selline tore töökoht, kus on päris suur raamatute valik ja päeva või öö jooksul tavaliselt ikka lugemiseks natuke aega on. Tegemist on siis noore eesti autori esikromaaniga ja ma ütleksin, et see on psühholoogiline ulmekas. Teose ideeks on hinge reisimine erinevates kehades. Kogu üldmulje jäi selliseks keskmiseks. Tundus, nagu autor püüaks olla väga uuenduslik ja kunstipärane. Seda näiab ka lausestiil, mis püüab väga ilustatud olla. Tavaliselt mind väga häirib selline wannabe diip ja kunstipärane olemine. Aga kuna see ikkagi noore inimese esimene vasikas on, katsusin sellest mööda vaadata. Ja oli täitsa loetav, kohati päris huvitav. Ei midagi erilist, aga korralik katse, proovi teinekordki, Robert.

Üks lõik ka: "Ärkasin eile pooleldi. Kõlab absurdselt, kas pole? Pooleldi ärkamine siis. Otsusta ära-oled sa ärkvel või oled sa unes või surmas või koomas või mida iganes. Tavaliselt pole kunagi üks koos teisega. Pole nii, et sa magad ja oled ärkvel või elad ja oled surnud. Kui surnud, siis läinud, kui ärkvel, siis olemas. Eile aga magasin ma nii, et silmad olid lahti, aga kõik ülejäänu magas sügavalt. Nägin kõike, mis toimus, ja suutsin oma silmi liigutada, aga see oli ka kõik. Sõnu mul ei olnud. Elu mul ei olnud- vähemalt sellist, mida katsuda saaks"

Äramärkimist mainib kindlasti ka raamatu kujundus, nii väga huvitav kaas kui ka sees olevad pildid erinevatest kehadest, milles peategelane reisis.

2. Douglas Adams "The Hitchhiker`s Guide to the Galaxy"
Douglas Adams on kahtlemata väga huvitav tegelane. Lisaks raamatutele ja raadiosaadetele on ta tuntust kogunud ka aktiivse ateisti ja keskkonnakaitsjana. Tema eluvaated paistavad mingil määral ka loomingust välja, aga ei mõju seejuures solvavana, vaid pigem läbi huumoriprisma mõtlemapanevana. "The Hitchhiker`s Guide to the Galaxy" on viieosalise triloogia esimene raamat. Ma ei hakka sisu tutvustama, kes huvi tunneb, võib guugeldada. Aga tegemist on päris pöörase ulmekaga. Ausalt öeldes ma ei oskakski praegu sisust ega tegelastest suurt midagi rääkida, sest tegevustik kippus kohati päris segaseks minema. Tegu on aga vägagi humoorikalt kirjutatud raamatuga.

Mõned tsitaadid: "It is an important and popular fact that things are not always what they seem. For instance, on the planet Earth, man had always assumed that he was more intelligent than dolphins because he had achived so much- the wheel, New York, wars and so on- whilst all the dolphins had ever done was muck about in the water having a good time. But conversely, the dolphins had always belived that they were far more intelligent than man- for precisely the same reasons."

"Science has achieved some wonderful things, of course, but I`d far rather be happy than right any day"
"And are you?"
"No. That`s where it all falls down, of course."
"Pity", said Arthur with sympathy. "It sounded like quite a good lifestyle otherwise."

Igatahes hea lugemine kõigile, kes naerda tahavad. Plaanis on ka ülejäänud osad ette võtta.

Aga ma rohkem ei kirjuta praegu, muidu läheb liiga pikaks. Loodetavasti jätkan lähitulevikus, sest tegelikult mulle väga meeldib raamatutest kirjutada, rääkida.

No comments:

Post a Comment